Édesítőszer vagy cukor?

A finomabbnál finomabb édességeknek nagyon nehéz ellenállni, még akkor is, ha tudjuk, hogy a plusz kalóriák bizony nem jönnek jól. Éppen ezért sokszor nyúlunk a természetes vagy mesterséges édesítők után, hátha így megússzuk az édes élvezet káros hatásait.

Az utóbbi időkben többször is felröppent a hír, hogy a mesterséges édesítőszerek, károsak az egészségre, sőt, rákkeltő hatásúak. Erre azonban semmilyen bizonyíték nincs, elkönyvelhetjük, hogy ezek a cukorpótlók önmagukban nem károsak.

Méz és barna cukor

De mit is használhatunk cukor helyett? Vannak természetes, és cseppet sem kevésbé hízlaló édesítők: ilyen például a méz, a barnacukor, a malátacukor. Bár ezek energiatartalma is hasonló a hagyományos kristálycukorhoz, az azért mégis nagy előnyük, hogy jóval egészségesebbek, hiszen cukor mellett értékes tápanyagokat, nyomelemeket, vitaminokat is tartalmaznak, és még finomak is.

Édes íz mesterséges úton

A mesterséges édesítőszerek közül bizonyára találkoztál már az aszpartámmal, ami nagyon sok üdítőitalban megtalálható. Kellemes íze miatt ez a legnépszerűbb cukorhelyettesítő.

A szacharin a legrégebb óta ismert édesítőszer, de ez kissé kesernyés ízű. A xilitet és a szorbitot is egyre gyakrabban használják, ám ne feledkezzünk meg arról, hogy ezeknek is jelentős energiatartalmuk van, így ezeket sem lehet korlátlanul fogyasztani.

Pótolhatatlan ízélmény

A cukor és a méz ízét azonban semmilyen cukorpótló sem tudja helyettesíteni, ez pedig a sütemények ízélményében nagyon fontos tényező. Ha igazán élvezni szeretnéd az édes finomságokat, akkor az a legjobb döntés, ha kevesebbet fogyasztasz. Ne sanyargasd magad, inkább légy tudatos, tarts mértéket, így nem kell lemondanod kedvenc Bindi süteményedről, és lelkiismeret furdalásod sem lesz a plusz kalóriák miatt.

Rendeld házhoz a Bindi gyorsfagyasztott süteményeket, élvezd az életet, élvezd az ízeket!