Hogyan csalogathatsz be még több vendéget? 1. rész

2021.05.12

Sok, több, még több. A cél, hogy azt kommunikálhassuk, hogy "hónapokra előre szükséges a foglalás". Persze, ez csak egy utópisztikus kép, egy játék a gondolatokkal, ha a vendégekre gondolunk a saját vendéglátó egységünkben.

Rengeteg praktikát ismertünk meg, marketing csodákat és egészen érdekes megközelítéseket. Jól bevált módszereket, és újításokat, tippeket adunk legújabb sorozatunkban.

Az illat, mint marketingeszköz

Az érzékekre hatás az egyik legerősebb fegyver. A látás, a hallás, ízlelés, tapintás mind olyan csatorna, melyen keresztül gyakran kommunikálunk, ha meggyőzésről van szó. Azonban egyet kihagytunk. Az egyik leghatékonyabbat, a szaglást.

Szerencsés helyzet

Akár beszéljük étteremről, kávézóról, bisztróról , bármilyen vendéglátó egységről, kivételes helyzetben találjuk magunkat. Lehet fegyverünk az illat, és ez ki is használható.

A terasznyitásokkal hatalmas esélyt nyert a vendéglátás szektor, hogy az illatokkal is csábítsa vevőit.

Szellőztetni?

Két oldalú az elmélet, hiszen a kiszűrődő kávé, vagy sült ételek illata csábító lehet, azonban meg kell oldani, hogy a terasztól távolabb is eljusson. Természetesen ez az időjárástól is függ, azonban a konyhából, a szellőzőrendszereken át kivezetett levegő, és illatok jelenthetnek fegyvertényt, és irányíthatóak utcafront irányába.

A legközelebbi, jogszabály szerinti félévenként esedékes szagelszívó rendszer tisztításánál érdemes elgondolkodni, hogy megoldható-e a feladat.

A jól bevált módszerek

Ha arra gondolunk, hogy "illatmarketing" a vendéglátásban, mi az első, ami mindenkinek eszébe jut?
A gyorséttermek, azon belül legelőször a McDonald's.

Mindannyian, akik jártak már többször is valamely éttermükben, fel tudják idézni az illatot, mely körüljárta az utcát a környéken. Meg is kívántuk valamely terméküket, igaz? Ez nem véletlen. Miután felismerték az étteremhálózat hajnalán az ebben rejlő lehetőségeket, ki is használták, és a jellegzetes illat körbejárta a környéket már akkoriban is. Ez egyébként a zsemle karamellizálásából, az olajokból, és a sült burgonya jegyeiből tevődik össze.

Hogy mi az, ami feltétlen szükséges még hozzá? A külcsín. A következő részben kifejtjük, hogy mit adhat hozzá egy gyönyörű terasz vagy az elképesztő sütemények? Nem hiába, az íz mellett fontos a kinézet, és ez az édességekre is igaz. Webshopunkban megtekinthetők a kiváló olasz desszert különlegességek, legyünk partnerek a közös sikerekben. Itt veheted fel velünk a kapcsolatot.