Így csalogass be még több vendéget 8. rész: Az aktuális promóciók
Kifejezetten aktuális a témakör, hiszen a karácsonyi szezonban fokozottan kell figyelni arra, hogy a vendéglátó egységünk naprakész legyen. Jól akkor végezzük a munkát, ha az aktualitás sosem veszíti érvényét, és mindig meg tudunk újulni. Hogyan érdemes ezt csinálni?
Miért szükségesek az aktualitások?
Nem is kell igazán messze mennünk a megfejtéshez, elég, ha a saját életünkből merítünk tapasztalatot.
Hogyan döntesz filmekről?
Ha erre a kérdésre az a válaszod, hogy minden alkalommal ugyanazt a műfajt, ugyanazt a szereplőgárdát, és ugyanazt a történetvezetést keresed, akkor számodra nem lesznek relevánsak a promóciók, és az újítások.
Ha a válaszod viszont az, hogy az aktuális hangulathoz, vagy épp időszakhoz választod, és keresed az újakat, az újdonságokat, a rendhagyó megoldásokat, akkor már félig meg is válaszoltuk, hogy miért szükségesek ezek.
Vonzzák a vendégeket
Egy remekül kommunikált étlap, itallap bővítés az aktualitásnak megfelelően kiváló marketing lehetőség.
Nem csak a régi vendégeket motiválhatja, hogy kipróbálják a megszokott helyükön, hogy hogyan készítenek el egy különleges fogást, hanem az új betérőket is megfoghatja. Nem is kell ecsetelni, hogy akár belőlük is remek törzsvendégek válhatnak.
A vendéglátó egységről alkotott véleményt formálja
A közösségi médiák korában vélemény bármiről, bárkiről, kendőzetlenül adhatunk, kaphatunk. Ezek már önmagában olyan tényezőt alkothatnak, amely rontja a megítélését a vendéglátó egységnek. Senkinek nem kívánjuk, hogy ezek miatt legyen nehézkes az üzemelés!
Ellenben a promóciók képesek ezeket javítani, még szebbé tenni. Ennek oka a megújulás felé mutatott hajlandóság a hagyományok megtartása mellett. Sarkítva a promóciók definíciója ez, de ez tökéletesen ide illik az esetünkre is.
Hogyan csináljam ezeket?
Mindennek a kiinduló alapja egy sikeres vállalkozásban a tervezés. Pont úgy igaz erre is, nem lehet ezt véletlenszerűen, egyik napról a másikra megvalósítani. Remek alkalom ez most, hogy megtegyük a következő évre.
Felépítés
Érdemes utánanézni, hogy milyen ünnepek, hagyományok követik egymást egy naptári évben, időrendben. Utána ki kell választani a számunkra relevánsakat, és ehhez tervezni a továbbiakat.
Alapanyagok
Nem elhanyagolható szempont, hogy ezeket az újításokat valahogyan kivitelezni szükséges, nem csak eltervezni. Ha egy éttermet hozunk példának, és nem a fő profilja a liba termékek felszolgálása, úgy a "libanapok" promóció máris egy tervezést igényel, és egyedi alapanyagok beszerzését, tárolását, tároltatását.
Kommunikáció
Érdemes ezeket közepes időtávban, már előre hirdetni. Ez leginkább 2 hét, maximum 1 hónap, hogy ne veszítse aktualitását. Ehhez szükséges a megfelelő marketingfelület, és üzenet is, amelyet korábbi cikkünkben kifejtettük, amely ide kattintva elérhető.
Szükséges ehhez étlapot is bővíteni. Nem is elég az a szó, hogy "szükséges", életbevágóan fontos, hogy plusz lapot, szóróanyagot hozzácsatolni ehhez.
Kivitelezés
Nem érdemes ezzel a részével törődni a vendéglátó egységünk életében, ha nem szeretnénk kiválóan véghezvinni. Ehhez érdemes a munkatársakat is felkészíteni, sőt a vendégteret is aktualizálhatjuk, természetesen a promóció hosszának függvényében.
Természetesen ezt lehetne még tovább boncolgatni, de ez a 4 aspektus, amiből mindig érdemes megvizsgálni a tervet, és ha minden összeáll, úgy a vendégek egy felejthetetlen élményt kapnak, mi pedig visszatérő vásárlókat, és elégedett mosolyokat.
Ezeknek a promócióknak az utolsó eleme az egyik leglényegesebb, maga a desszert. Válaszd a Bindi olasz süteménykülönlegességeit. Rendeld meg webshopunkból vendéglátó egységednek, ide kattintva.