Így csalogass be még több vendéget 6. rész: Modernizálás minden fronton

2021.10.21

Rengeteg helyen nyújt segítséget az automatizáció és ez fokozottan igaz a vendéglátásra. Nem csak a cég belső, de a vendég felé kommunikált, külső folyamatok is lehetnek az éttermed, cukrászdád, kávézód zászlóshajói. Hogyan?

Folyamatosan változó igények

Mi az, amit egyértelműen kijelentve megtanulhattunk a koronavírus járvány alatt?

A könnyű, interneten, pár kattintással, applikáción lefolytatott ételrendelések hatalmas térhódítása a vendéglátóipar változásait ígéri. Egyrészt (sajnálatos módon) sok esetben ez már létszükséglet volt, hogy ebbe az irányba nyisson egy-egy egység, attól függetlenül, hogy mennyire illik bele a portfóliójukba.

Habár azóta változott ennek az adórendszere, amelyet a fogyasztók is éppúgy megéreztek, még mindig elengedhetetlenül fontos a házhoz szállítás megléte, mint szolgáltatás.

Azonban volt egy másik jelentős tanulsága a pandémiának, mégpedig az, hogy nem lehet elvenni a személyes kontaktust, és a közös élményeket. Ez a fokozatos "újranyitásnak" köszönhető, és a hatalmas roham, mely a teraszokat célozta mutatta meg, hogy hiába a technológiai nyitottság és innováció, nem lehet elvenni a "klasszikus" értékrendet a vendégektől. Fontos kiemelni, hogy a vendégeket célozzuk meg ezekkel jelen esetben. A belső raktározási, és leltározási innovációs faktorokról az Étteremvezetési kisokosunk korábbi részeiben tettünk említéseket, és fejtettük ki jobban. Ezt a listát ide kattintva érheted el.

Ebből a két esetből tanulva tehát a vendéglátó egységnek olyan irányba kell mutatnia, ami bár támogatja a házhoz szállítást, az elviteles rendeléseket, a kevésbé szociális, de annál kényelmesebb megoldásokat, úgy marad meg az emberi kapcsolatoknál, és a találkozásoknál.

Hogyan modernizáljak?

Habár a modernizáció, mint szó talán egy sosem ki nem fogyó kút, mely minden nappal új lépésre késztet minket, még így is lehet mindig eggyel többet nyújtani, mint a versenytársak. Melyek azok a tényezők, amelyek vonzzák a vendégeket?

1: Ingyen WiFi

Kifejezetten vitatott, és nagy népszerűségnek örvend a küzdés ez ellen, de ha mélyebben belegondolunk, egészen más tereket nyithat nekünk.

Rengeteg élethelyzetben lehet ez ösztönző, még úgy is, hogy a vendégek jelentős hányada egyáltalán nem ezért érkezik hozzád. Amennyiben olyan szerencsés vagy, hogy egy turistaövezet környékén van az éttermed, kávézód, vagy cukrászdád, úgy az ide érkező látogatóknak a "Free WiFi" kifejezések sokszor akár életet is mentenek, és szinte biztosan elfogyasztanak közben valamit, amíg kihasználják.

Ha mégsem erre alapozol, úgy sok társaságot ösztönözhet arra, hogy még több barátjukat hívják meg, amelynek a számodra pozitív hatását nem is kell részletezni. Ezek csak a jéghegy csúcsai, még rengeteg befolyása lehet, akár a fizetésnél, információszerzésnél, étlapnál, itallapnál, környezetvédelemnél. Ehhez ellenben nagyon kevés költséget kér, így érdemes ezt az irányt is megcélozni.

2: QR kódok

Ezek azok, amelyet minden okoseszköz a kameráján keresztül beolvas, és nem kell hozzá semmi több, csak internet, és egy böngésző. (Itt máris képbe jött az ingyen WiFi létjogosultsága)

Mit érhetünk el ezzel?

Marketing szempontból rengeteget. Hatalmas mennyiségű potenciál rejlik abban, ha egy weboldalon rejtünk el információkat, ami egy részről sokkal szélesebb felületet biztosít meggyőzésre, más részről környezetbarát.

Természetesen ehhez kell a fogadó fél nyitottsága is. Nem minden vendég lesz az, aki ennek örül, hogy "nyomkodnia kell a telefonját", hogy válasszon akár ételt, vagy több információt kapjon bármiről. Így tehát érdemes egy másik célközönséget megcélozni ezzel, melyhez fontos az ő ismertségük és a Te elképzelésed a helyeddel kapcsolatban.

3: Rendelési felület kijelzőkön

A legélesebb kérdéskör, és az automatizáció egyik legmagasabb foka.

A stílusa a vendéglátó egységednek teljes mértékben a modern felé mutat, és a célközönséged sem a törzsvásárlókra, hanem a fiatalokra, és a nyitott szemléletmódra épít. Ezzel a módszerrel nagyban csökkentheted a munkatársak leterheltségét, és gyorsíthatod a döntéshozást. Ellenben ez hatalmas beruházással és tervezéssel jár, de önmagában marketingérték.

Az alapkoncepció, hogy nem szükséges a rendelést embernek felvennie a vendégtől. Elég, ha ő adja le ezt asztalba beépített tableten, telefonon appon keresztül (QR kód + ingyen WiFi), és ezt kell már csak felszolgálni neki. Ezeken a kijelzőkön folyamatosan futhatna információ, amely akár saját felhasználásra, akár eladható felületként remekül működhet.

Ez csak néhány tipp volt, ezen felül megszámlálhatatlan fronton lehet újítani a vendéglátó egységünkön. Ilyen például a desszertek minőségének javítása is. A Bindi olasz manufaktúrában készült desszertjei egészen más dimenziókat nyitnak a vendéglátás élményében. Lépj be partnereink körébe, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken.