Így csalogass be még több vendéget 4. rész - Az online tér

2021.08.19

Elengedhetetlen lépése a vendéglátó egységek életében az online jelenlét, ha igazán fejlődni szeretnénk. Rengeteg lehetőségünk van, és a dolog szépsége, hogy az ebbe belefektetett energia mindig megtérül.

Milyen médiumokon legyek ott?

Facebook 

Jelenleg hazánkban a legnagyobb közösségi média hálózat, a maga több, mint 6,7 millió felhasználójával Magyarországon. Ez az adat már önmagában elég ahhoz, hogy elengedhetetlen legyen megmutatni magunkat rajta.

A keresleti mutatókat vizsgálva ez a platform pontosan azokat az embereket találja meg, amelyek a jelen kor fizetőképes keresletét jelentik. A 18. életévet betöltött korosztály rendkívül alacsony százalékban (3,4%) van jelen itt, tehát egy hirdetéssel pontosan azokat érjük el, akik potenciálisan a vendégeink lesznek. Ez azonban felvet további kérdéseket, melyeket a többi platformon érhetünk el.

Instagram

Nagy könnyebbség lehet számunkra az Instagram Facebook integrációja, kvázi egy felületen kezelhető a kettő, azonban a célok egészen más irányt mutatnak.

Magyarországon jelenleg több, mint 2,5 millió Instagram fiók van, amelyek eloszlása az életgörbén pontosan az ellentétje a Facebook statisztikáinak. Ezen az oldalon az "Y" és a "Z" generáció képviselteti magát, akik tulajdonképpen a jövőt jelentik.

Ha igazán trendi vonulatot fogott meg az arculatunk, és népszerűek vagyunk a köreikben, akkor őket igazán itt fogjuk elérni.

TikTok

Nem lehet mára már a TikTok mellett sem elmenni.

Óriási, robbanásszerű népszerűsége akár le is taszíthatja a két óriás közösségi médiát a csúcsról.

A statisztikák rendkívül különbözőek lehetnek, hiszen jelenleg is folyamatosan növekednek, változnak ezek a számok. Azonban az átlagos számok szerint egy felhasználó napi szinten akár 1 órát is eltölthet rajta úgy, hogy folyamatosan új információkba botlik.

Sokkal nagyobb kattintási, elköteleződési, megtekintési rátákat érhetnek el a fiókok itt (5,3% lép bármilyen aktivitásba), mint az Instagramon (ugyanez a folyamat már csak 1,1%).

A felhasználói szintén a fiatalabb korosztályt képviselik. Itt már érdemesebb sokkal kiemelkedőbb, mozgalmasabb tartalmat gyártani, hiszen a mozgókép, és hanganyagok megosztásáról szól kizárólag ez a platform.

Google 

Le is kanyarodtunk a közösségi felületekről, és irány az a vonal, ahol tulajdonképpen bármilyen, internetet aktívan használó személyt elérhetünk. Ez a Google, és számos eszköze.

Legyen az a keresésekben a legelső találat, a térképen való megjelenés, különböző weboldalakon feltűnés, mindent ezeken keresztül tehetsz meg.

A hirdetés egészen máshogy működik, mint a fent említett platformok esetében, itt egy licitrendszerben találod magad. Tulajdonképpen a konkurenciával versenyzünk azért, hogy a mi weboldalunk legyen legfelül, ha rákeresnek bármilyen, számunkra releváns szavakra, mint például a "legjobb étterem Budapest" kifejezésre.

Fizetés itt nem időszakos, hanem kattintás alapú, akkor fizetsz csak, ha rákattintanak a hirdetésedre, és egy limitig dolgozik helyetted a weboldalad.

Tripadvisor

A turisták tanácsadója.

Sok esetben akár nívót is képezhet egy matrica tőlük a bejárati ajtón, hiszen rengeteg véleményt, és ajánlást érhetnek el, ha rákeresnek a vendéglátó egységedre.

Rengeteg forgalomról dönt önmagában ez a felület, hiszen itt tudják a vendégeid pontozni, és véleményezni a nálad töltött időt, és a termékek minőségét. Ezen sokat segít egy remek befejezés, egy igazán jó desszert is.

Mivel lehetsz igazán meggyőző?

Fontos, hogy átlátható legyél. A transzparencia segít, hogy könnyen döntsenek arról, hogy hozzád térjenek be. Ha hamar találnak étlapot, árakkal, úgy máris be tudják lőni a kategóriát.

Termékeid önmagában reklámok, a helyről és a hozzáállásról árulkodnak. Egy termékfotózás sokat segít ebben.

Légy mozgalmas. Ha rendeznek nálad eseményeket, vagy éppen érdekes emberi sorsokat oszthatsz meg, vagy úgy érzed, hogy tudásoddal sokat segíthetsz a vendégeidnek, úgy azonnal a szemükben a témakör szakértőjévé vállhatsz. Mindig legyen újítás, és mindig legyen miért eltölteni időt a közösségi média felületeiden.

Sokat számít, ha egy igazán tökéletes desszerttel teszed fel a pontot arra a bizonyos "i"-re. Hogyan teheted ezt meg? Kattints ide.