Így csalogass be még több vendéget 5. rész - Együttműködések

2021.09.08

Vendéglátásban a pénztőke mellett hihetetlen fontos még a kapcsolati tőke. Míg az egyik inkább mennyiségben mérhető, a másik kizárólag minőségben. Miért szükséges egy vendéglátó egység tulajdonosának több kapcsolatot ápolnia és szereznie?

Egyik sem épülhet fel egyik napról a másikra. A partnerségek azonban inkább a hosszabb távú fejlődést segítik elő. Fontos aspektus tehát ezeknek az ápolása, és nem csak az újak keresése. Mit kell tenned ehhez Neked?

Miért kellenek partnerségek?

Az üzleti élet nem csak a piaci térhódításról és a legnagyobb szeletről szól a tortából. A fejlődésben elengedhetetlen társ lesz a kapcsolati tőkéd. Legyen szó beszerzésről, különböző barter megállapodásokról vagy bármilyen életszerű helyzetről, a vállalatod szempontjából az ismeretségi háló az, amiért a különböző helyzetekben rettenetesen hálás leszel.

Kölcsönös fejlődés ez, nem azt mondjuk, hogy mindenki a barátunk, a piaci verseny egészen pontosan az ellenkezőjéről győz meg, de a kollaborációk olyan új lehetőségeket adhatnak, melyek igazán jövedelmezők lehetnek.

Mire ügyeljek, hogy sikeres kapcsolatot építsek?

1. A legkézenfekvőbb

Vendéglátó egység tulajdonosaként teljesen adja magát, hogy ha magadat és a vállalkozásodat szeretnéd bemutatni, akkor a saját éttermedbe, cukrászdádba, kávézódba hívd meg a tárgyalópartnert.

Önmagában megadja az alaphangot egy kellemes hangulatú megbeszéléshez az ismerkedés szakaszában, ha nem csak irodai környezetben találkozunk. Az informális miliő teljesen új távlatokat nyithat meg, a személyes vonalat építi, mely a kapcsolat ápolásában szükséges.

Megismerhetjük egymás terveit, jövőképét, sok olyan információ cserélhet gazdát, ami egy prezentáció és egy tárgyalás útján nem.

2. A legjobb a hallgatóság

Szeretnénk magunkat bemutatni a leendő partnernek? Igen!

Örülnénk, ha mindkét fél úgy érezné, hogy egyaránt fontos a kapcsolatban? Igen!

A magánéletben is pontosan ugyanezek az érdekek érvényesülnek, és így az üzleti életben is fontos, hogy ne minden magunkról szóljon. A másik fél mondanivalója is értékes, még akkor is, ha mi szeretnénk bemutatkozni. A hasznodra is válhat, amit hozzáfűznének, akár kiderülhet az is, hogy a közös munka során mi az ő elképzelésük, ami már arra enged következtetni, hogy ebből sikeres partnerség lesz.

3. Ne legyél haver, de a hangulatot fel lehet dobni.

Ahogy említettük, a hosszú távú, gyümölcsöző (és még rengeteg hangzatos szóval jellemezhető) kapcsolat építése a cél. Ezt a legkönnyebben úgy érhetjük el, ha a partner szívébe lopjuk magunkat. Azt a kellemes hangulattal. Ezt pedig közvetlenséggel.

Ezt a formát hagyd a későbbi találkozókra. Az első néhány alkalommal nagyon bazárinak tűnhet. Azonban, ha ezt beveted a későbbiekben, úgy olyan köteléket alakíthatsz ki, amely megkönnyíti a kapcsolat ápolását, és fenntartását is.

Hogy miért ne legyél haver?

Elég, ha annyit kérdezünk: számodra nem zavaró, ha valaki mitugrászként erőszakosan, elképesztően ripacs módon előadja, hogy a legjobb haverok vagytok egy kávé után?

4. Ne legyél nagyképű!

Fontos a cégünk polírozása. Még fontosabb, hogy el is ültessük a partner agyában, hogy a vállalatunk igenis remek. Ezt inkább próbáld meg a sikerekkel demonstrálni, mintsem a puszta, megfoghatatlan önfényezéssel.

5. Ha elválnak útjaitok, azt kell igazán korrekten kezelni.

Ez az egyik legnehezebb része a partnerségnek.

Gondolj abba bele, hogy az ő elérhetőségeit hogyan kaptad meg. Még ha közvetetten is, de egy másik kapcsolaton keresztül, igaz? Gondoljuk ezt tovább még eggyel: ha csak egyszerűen elmúltak a közös érdekek, akkor is érdemes úgy elköszönni, hogy ha újra felmerül a vendéglátás, mint kérdéskör, Te legyél az első gondolata.

Ha nem ilyen idilli az elköszönés, akkor a korrektséggel védheted ki, hogy negatív véleménnyel legyen rólad. Ha ő beszélget mással, és szóba kerül a vendéglátás, akkor a legjobb, ha ajánl téged, és a legrosszabb, ha egyenesen le akarja beszélni a partnerét rólad. Pontosan ezt tudod elkerülni a korrekt viselkedéssel. Nincs fenyegetőzés, gyerekes megsértődés. Csakis tiszta üzletpolitika.

Rengeteget beszéltünk most a partnerségről a vendéglátásban, igaz? Ennek okán itt most nem is szaporítanánk a szót, elég ha annyit ide teszünk, hogy nézd meg a webáruházunkat, és nyűgözd le tortáink bármelyikével a tárgyalópartnered.