Így csalogass be még több vendéget 11. rész: A zene és ami mögötte van

2022.03.25

Előfordult már Veled az, hogy egy remek éttermet, kávézót vagy éppen cukrászdát találtál, ahol a dekoráció tökéletes volt, a személyzet páratlan, a rendelésed is kifogástalan, mégis valami rossz érzéseket keltett benned? Lehet, hogy ez nem más volt, mint a zene.

Miért tényező az aláfestő zene?

Fordítsuk ezt át, vizsgáljuk meg a vendéglátás szempontjából.

Amennyiben arra törekszünk, hogy a lehető legjobb korrelációban álljon minden eleme a brandünknek egymással, a teljes atmoszféra, a kommunikáció mind közel tökéletesen összhangban van, úgy hatalmas problémát jelenthet a rosszul választott zene.

Annak is képviselnie kell a márkát, megegyezőnek kell lennie a vendégek igényéivel, és nem szabad, hogy helyszín atmoszféráját veszélyeztesse. Ha ez megtörténik, úgy azt veszélyeztetjük, hogy a vendégek nem térnek vissza hozzánk, nem akarnak több időt nálunk tölteni, így bevételtől eshetünk el, és még mindig csak egy apró elemről, a zenéről beszélünk.

Szükség van egyáltalán zenére?

A zene "közbeszólhat" a beszélgetésekbe, szükség van a tányérok és evőeszközök csilingelő hangjára, a poharak koccanására, a kellemes morajlásra, amit a beszélgető vendégek adnak.

Ám ehhez kell egy löket, el kell vezetni a hangulatot ehhez a momentumhoz. A kiszolgálás elején általában csend uralkodik az asztalnál, hiszen ilyenkor keresnek terméket maguknak a vendégek, valamint a szolgáltatás legvégén már a lendület apad, szükség van a zene megjelenésére, hogy oldja ezeket a helyzeteket.

Milyen zenéket válasszunk?

Ha szeretnénk igazán hozzánk illő zenét választani a vendéglátó egységbe, úgy 3 aspektusból érdemes megközelíteni ezt a kérdést.

A zene megadja a "sebességét" az ott töltött időnek

Ha egy kellemes kávéházi hangulatot szeretnénk, vagy egy igazán nyugodt éttermet, úgy érdemes egy lassú zenét választanunk. Ez a vendégben is elnyújtja a hangulatot, tovább szeretne ott időt tölteni. Ha viszont gyorsabbra állítanánk be a hangulatot, esetleg street-food jelleg a cél, akkor érdemes gyorsabb aláfestést alkalmaznunk, ami segít a vendégsereg forgásában is.

A zene történetet mesél el

Leginkább a vendéglátóhely történetét regéli el nekünk, azon belül is a brandjét. Ha az étlapot összeállítottuk, megfelelő kiszolgálást alkalmazunk, és mindezek tetejébe még a színekre is odafigyelünk, úgy a zenére is hasonló gonddal kell, hogy figyeljünk. Ha az előbbiekben elveszve találod magad, kattints a szavakra, hogy a témában készült korábbi cikkeinkből tanulhass.

A zene a hely témáját jellemzi

A zene tulajdonképpen nyilatkozik a cukrászda, kávézó vagy étteremről, hogy tulajdonképpen mit is várhatunk tőle.

Fontos tehát, hogy a mediterrán, olasz étteremben ne rock zene szóljon, még akkor sem, ha a szívünkhöz közel áll. Az eredmény kis mértékben pozitív lesz, hiszen egészen biztosan építünk a márkához egy identitást, de nem biztos, hogy kellemesen érzi ott majd magát mindenki.

Hogyan válasszunk zenét?

Írjuk fel 5 lépésben, hogyan tűnhetünk ki a zenei élménnyel is a konkurenciából.

  1. Illeszkedjen a brandbe

  2. Tükrözze az élményt, amit a vendéglátó ad

  3. Kiváló hangrendszer

  4. Folyamatosan monitorozható legyen a zene a kollégák által

  5. Frissítsd a lejátszási listát havonta (ez a munkatársaknak is jót fog tenni)

Ha pedig desszertet keresel vendéglátó egységedbe, úgy ismerd meg egyedülálló olasz sütemény különlegességeinket, és rendeld meg kényelmesen webáruházunkból.